گوشی موبایل اچ تی سی تایتان 2 - HTC Titan II

  •  طراحی و ساخت
ظاهر این گوشی از بسیاری جهات به HTC Titan شباهت دارد و همانند سایر گوشی‌های کمپانی HTC ظاهری زیبا و کیفیت ساخت بالایی دارد. در قسمت جلوی این گوشی صفحه نمایش بزرگ 4.7 اینچی آن جلب نظر می‌کند. در قسمت پایین این صفحه نمایش دکمه های استاندارد ویندوز فون و در قسمت بالای صفحه نمایش سنسور های مجاورت، سنجش نور و همچنین دوربین جلویی این گوشی قرار گرفته‌اند. در لبه سمت چپ این گوشی پورت MicroUSB، در لبه سمت راست آن کلید کم و زیاد کردن صدا و کلید شاتر دوربین و در نهایت در لبه بالایی جک هدفون 3.5 میلی متری و کلید پاور/قفل به چشم می‌خورند. در قسمت پشت این گوشی نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED دوگانه در کنار بلندگو خودنمایی می‌کنند.

• صفحه نمایش
صفحه نمایش 4.7 اینچی این گوشی قادر است تصاویری با کیفیت 480X800 پیکسل را نمایش دهد. اگرچه کیفیت آن به پای صفحات نمایش Retina یا HD نمی‌رسد اما می‌توان گفت که کیفیت رنگ‌ها، میزان جزئیات و وضوح تصاویر بر روی این صفحه نمایش در حد بسیار خوبی قرار دارند و میزان تراکم 200 پیکسل در هر اینچ این صفحه نیز مناسب است.

• سخت افزار
قدرت پردازشی این گوشی توسط یک پردازنده 1.5 گیگاهرتزی تامین می‌شود و میزان حافظه RAM آن نیز 512 مگابایت است. این قدرت پردازشی مناسب و موجب عملکرد روان و سریع این گوشی در اکثر مواقع می‌شود. همچنین میزان حافظه داخلی این گوشی 16 گیگابایت است ولی متاسفانه امکان ارتقاء حافظه این گوشی از طریق کارت‌های حافظه microSD وجود ندارد.

• نرم افزار
سیستم عامل ارائه شده بر روی این گوشی نسخه 7.5 یا Mango سیستم عامل ویندوز فون است. ظاهر متفاوت ویندوز فون اگرچه چندان قابل شخصی سازی نیست اما رابط کاربری این سیستم عامل بسیار ساده بوده و یادگیری آن بسیار آسان است. در صفحه اصلی این رابط کاربری مربع‌های متحرکی با نام کاشی‌های زنده علاوه بر نمایش اطلاعات مختلف امکان دستیابی به برنامه‌ها را نیز فراهم می‌کنند. همچنین با تکیه بر سخت افزار قدرتمند این گوشی، رابط کاربری آن پاسخگویی سریع و روانی دارد. از جمله برنامه های ارائه شده بر روی این گوشی می‌توان به نقشه Bing و نسخه موبایل Office اشاره کرد و همچنین امکان دریافت برنامه های دیگری نیز برای این گوشی از طریق Windows Market وجود دارد.

پخش کننده موزیک و ویدئو در قالب برنامه Zune بر روی این گوشی ارائه می‌شوند که قادر است فیلم‌ها و موسیقی‌های شما را در فرمت های متنوع با کیفیت بسیار خوب پخش نماید. همچنین این گوشی به فناوری DLNA نیز مجهز است و از طریق این فناوری می‌توان از محتوای چند رسانه ای بر روی سایر دستگاه های صوتی و تصویری مجهز به DLNA لذت برد.

به لطف فناوری‌های ارتباطی Wi-Fi، 3G و GPRS امکان برقراری ارتباط با اینترنت بر روی این گوشی فراهم شده است و از نسخه موبایل مرورگر محبوب اینترنت اکسپلورر بر روی این گوشی استفاده می‌شود. این نسخه از مرورگر اینترنت اکسپلورر امکانات متنوعی مانند پشتیبانی از چندین تب، قابلیت به اشتراک گذاری صفحات و همچنین اضافه کردن سایت‌های دلخواه به صفحه Home را در خود جای داده است. به علاوه با بهره گیری از قابلیت‌های مناسب سخت افزاری، صفحات اینترنتی با سرعتی بسیار بالا نمایش داده می‌شوند و سفری سریع، روان و لذت بخش را در دنیای اینترنت ممکن می‌سازند.

• دوربین
بدون شک دوربین 16 مگاپیکسلی این گوشی یکی از نقاط قوت آن است زیرا دارای یک سنسور BSI CMOS و لنز واید f/2.6 است. این دوربین قادر است تصاویری با رزولوشن 4640X3480 پیکسل را ثبت نماید. این دوربین دارای قابلیت‌هایی نظیر فوکوس خودکار، تشخیص چهره، ژئوتگینگ و فناوری ثبات تصویر است. رابط کاربری این دوربین بسیار ساده است اما امکان تغییر تنظیماتی نظیر تعادل سفیدی، کنتراست، غلظت رنگ‌ها، وضوح، حساسیت و همچنین انتخاب حالت‌های مختلف عکاسی نظیر پانوراما یا ثبت چندین عکس پشت سر هم را به کاربر می‌دهد. کیفیت رنگ‌ها و میزان وضوح جزئیات عکس‌ها خوب است و به طور کلی می‌توان گفت که کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط این گوشی در سطح مناسبی قرار دارد. همچنین این دوربین قادر است با کیفیت HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری نماید. در هنگام فیلم برداری نیز امکان تغییر تنظیمات مختلفی وجود دارد و همان‌طور که انتظار می‌رود کیفیت فیلم‌ها نیز بسیار رضایت بخش هستند.

دوربین دوم این گوشی دارای کیفیت 1.3 مگاپیکسل است و می‌توان از آن برای عکس‌برداری از خود یا برقراری تماس‌های ویدیویی استفاده کرد.

• باتری
انرژی مورد نیاز برای این گوشی توسط یک باتری 1730 میلی آمپری تامین می‌شود. این باتری قادر است با یک بار شارژ به طور متوسط تا 4 ساعت برای مکالمه ممتد و تا 290 ساعت در حالت آماده باش شارژ دهی داشته باشد.

• نتیجه گیری

HTC Titan II امکانات سخت افزاری مناسبی نظیر پردازنده قدرتمند، صفحه نمایش بزرگ 4.7 اینچی و دوربین 16 مگاپیکسلی دارد که مسلما در هنگام کار با آن، می‌توانید تفاوت سرعت را در آن احساس نمایید. سیستم عامل ویندوز فون نیز امکانات متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اگر شما هم از طرفداران ویندوز فون هستید و یک گوشی خوش ساخت، هوشمند و کارآمد می‌خواهید که دوربینی با کیفیت نیز داشته باشد. HTC Titan II را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

مزایا:
پردازنده 1.5 گیگاهرتزی
صفحه نمایش بزرگ 4.7 اینچی
دوربین 16 مگاپیکسلی
معایب:
عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی