در جعبه اچ تی سی Butterfly S یک سری لوازم جانبی مشاهده می شود که از آنها می توان به یک جفت هدفون که کمی بهتر از سایر هدفون های عرضه شده با گوشی های هوشمند رده متوسط می باشد، سوکت دیواری با کابل USB برای شارژ کردن گوشی و ابزار خارج کردن سیمکارت با برند HTC برای جایگزین کردن میکروسیمکارت اشاره کرد.


 

وجود بلندگوی دوم در قاب جلو موجب شده است که اچ تی سی Butterfly S در مقایسه با Butterfly اورجینال 1.5 میلیمتر طول بیشتری داشته باشد(144.5 در برابر 143میلیمتر). اگرچه هر چقدر باطری بزرگتر باشد تاثیر بیشتری بر قطر این گوشی هوشمند خواهد داشت. Butterfly S با قطر 10.6 میلیمتر بطور قابل ملاحظه ای قطورتر از Butterfly معمولی است. وزن گوشی نیز 20 گرم بالاتر است. (160 در مقایسه با 140 گرم برای Butterfly S اورجینال).


 

ساختار یکپارچه پلی کربنات مات در اچ تی سی Butterfly بسیار مطلوب بود اما اچ تی سی بنا به دلایلی تصمیم گرفت روش متفاوتی را برای طراحی مدل جایگزین آن در نطر بگیرد و در این گوشی از ساختار پلاستیکی براق استفاده شده است. طراحی پلاستیک براق و روشن قطعاً جذاب تر است اما این مورد یک سلیقه شخصی است و ممکن است نظر برخی کاربران را جلب نکند. 


 

اثر انگشت و لکه خیلی زود روی این سطح ایجاد می شود و بطور مرتب باید آن را تمیز کنید. پرداخت جدید این سطح نیز بسیار لیز است که با وجود قطورتر بودن و سنگین تر بودن گوشی باید مراقب افتادن ناگهانی آن باشید. علاوه براین، پرداخت جدید نسبتاً ضعیف بکار گرفته شده است زیرا رنگ پوشش سوکت ها زود ورقه ورقه می شود و قاب پشت نیز سریعاً خراش بر می دارد. این ساختار در خور یک گوشی هوشمند نیست.




حسگر نور محیط و Proximity در بالای صفحه نمایش در طرف راست خروجی صدای گوشی/بلندگو و دوربین ثانویه 1.2MP 1080P در طرف چپ آن قرار دارد. اچ تی سی بار دیگر یک دوربین ثانویه زاویه گسترده فراهم کرده است که به شما امکان می دهد در زمان چت تصویری محتوای بیشتری را در فریم قرار بدهید( به صورت اورجینال از مکالمه تصویری پشتیبانی نمی شود).


 

طبق معمول سایر گوشی های آندروید اچ تی سی، زیر صفحه نمایش سه کنترل وجود دارد و بلندگوی ثانویه نیز در این قسمت مشاهده می شود. کلیدهای لمسی خازنی Back، Home و Task Switcher دارای فواصل کافی هستند و بخوبی واکنش می دهند.  




در طرف چپ گوشی هیچ پورت یا کلیدی وجود ندارد در حالی که کلید ولوم در طرف راست Butterfly S قرار دارد. این یک گوشی دیگر آندروید است که فاقد کلید دوربین می باشد.


 

 میکروفن ثانویه، سوکت صوتی 3.5 میلیمتری و یک پوشش پلاستیکی کوچک که محل کارت حافظه microSD و محفظه میکروسیمکارت زیر آن قرار دارند در بالای گوشی مشاهده می شود. باز کردن این پوشش نسبتاً سخت است و به این منظور باید به سختی آن را فشار بدهید و علاوه براین رنگ این پوشش که به آسانی مخدوش می شود نیز آن را به یکی از ضعیف ترین طراحی ها تبدیل کرده است.
کلید پاور/قفل نیز در اینجا قرار دارد که کارکردن با آن راحت نیست. اچ تی سی می توانست این کلید را در یکی از دو طرف Butterfly S قرار بدهد که دسترسی با انگشت شصت یا اشاره به آن آسان تر می باشد. اچ تی سی بار دیگر یک دکمه سخت افزاری را که اغلب استفاده می شود در محلی قرار داد که دسترسی به آن بسیار دشوار است. درست مانند اچ تی سی One، کلید پاور این گوشی نیز پورت اینفرارد را در خود جا داده است که از آن برای کنترل لوازم خانگی مختلف استفاده می شود. 


 

طبق معمول، ورودی صدای گوشی و پورت microUSB در پایین گوشی وجود دارد که از آن برای انتقال داده، شارژکردن گوشی و به موجب پشتیبانی MHL برای خروجی تلویزیون استفاده می شود. با یک آداپتور MHL می توانید خروجی محتوای 1080P را مستقیماً از گوشی روی HDTV مشاهده کنید. بنابراین ارزش خرید آداپتور را دارد. پورت microUSB در این گوشی بر Butterfly اورجینال برتری دارد زیرا خیلی سفت نیست و به راحتی باز می شود.



لنز دوربین 4MP با منفذ F/2.0 در قاب پشت گوشی وجود دارد که فلاش LED نزدیک آن مشاهده می شود. تثبیت کننده تصویر اپتیکال وجود ندارد. این گوشی دارای یک باطری 3200Li-Ion میلی آمپر است که توسط کاربر قابل تعویض نیست. طبق اعلام اچ تی سی این باطری در مکالمه مداوم حداکثر 25 ساعت و در حالت آماده به کار در یک شبکه 3G تا 659 ساعت دوام می آورد.





صفحه نمایش

اچ تی سی Butterfly S دارای یک صفحه نمایش 5 اینچ 1080P است که نسل سوم Super LCD می باشد و تراکم پیکسل آن نیز 441ppi است یعنی قادر به تشخیص پیکسل های جداگانه نمی باشید. این صفحه نمایش دارای کنتراست عالی و رنگ های اشباع است و زوایای دید بسیار گسترده ای دارد. به موجب زوایای دید و وضح بالای صفحه نمایش به نظر می رسد تصاویر روی صفحه نمایش روی صفحه نقاشی شده اند. میزان روشنایی صفحه نمایش نیز رضایت بخش می باشد. خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید خیلی عالی نیست اما مشکل ایجاد نمی کند. 




بطور کلی می توان گفت که صفحه نمایش Butterfly S تقریباً مانند مدل قبلی آن است. این دو صفحه نمایش از بهترین ها در نوع خود محسوب می شوند و اچ تی سی نیز به آنها افتخار می نماید.